Competitie bij Attila

Competitie is een van de leukste manieren om samen met je clubgenoten te tennissen tegen teams uit de regio. Attila schrijft zich altijd met een flink aantal teams in voor de voorjaars- en de najaarscompetitie. Dat betekent grofweg dat er per competitie zo’n 60 Attilianen competitie spelen!

Beide competities bestaan meestal uit 7 speeldagen. De voorjaarscompetitie is vanaf april t/m begin juni, de najaarscompetitie vanaf september t/m begin november. Attila speelt altijd competitie op vrijdagavond, zaterdag en zondag. Maar het is ook mogelijk om op een doordeweekse dag te spelen. Op basis van het niveau van je team (dat wordt gebaseerd op de individuele rating van ieder teamlid) word je zo ingedeeld dat je zoveel mogelijk tegen gelijkwaardige tegenstanders speelt.

In de informatie die ieder clublid per e-mail ontvangt staat per competitie precies beschreven voor welke dagen en competitiesoorten je kunt inschrijven.

Meedoen met de competitie kan bij Attila bijna altijd. Er zijn spelers die zich als team opgeven (teams bestaan uit minimaal 6 personen), maar opgeven met een kleinere groep of individueel kan ook. De vereniging competitie leiders van Attila kijken dan of er plek is in een bestaand team, of dat er een nieuw team samengesteld kan worden. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om je als reservespeler op te geven. Je kunt dan door teams van je eigen niveau gevraagd worden om in te vallen.

Meedoen met de competitie is niet alleen een sportieve uitdaging, het is vooral ook een gezellige en ontspannen dag op de tennisbaan. Vooraf samen met de tegenstander koffie met gebak en nadat uitgemaakt is wie de winnaar van de dag is, wordt er nog nabeschouwd (of gewoon lekker gekletst) en geborreld!

Meer info over de competitie? Neem contact op de verenigings competitieleiders via [email protected] Of kom gewoon eens kijken tijdens een competitiedag en je clubgenoten aanmoedigen!