Baan huren of reserveren

• Kan ik als niet-lid een baan huren bij Attila?

Nee, helaas gaat dat niet. Een baanreservering is verplicht en die kan alleen gemaakt worden door leden. Ook hebben we geen mogelijkheden om niet-leden incidenteel toegang te geven tot onze banen. Wel kan een Attila-lid een introducé meenemen om die kennis te laten maken met de vereniging. Je meldt deze introducé digitaal aan via onze app. Dat kost 5 euro per keer en wordt achteraf afgeschreven. Dit is alleen mogelijk doordeweeks overdag en in de weekenden.

• Is er een limiet op hoe vaak ik een baan kan reserveren als lid?

Je kunt iedere dag van de week een baan reserveren, maar wel maar 1x per dag. Als de baan het uur na jouw reservering vrij blijft mag je natuurlijk gerust blijven spelen.

• Hoe werkt het reserveren van een baan als lid?

Je kunt een baan reserveren via de app of de website. Een baan reserveren kan vanaf een week van tevoren. Voor de piekuren (doordeweekse avonden) zul je er op tijd bij moeten zijn met reserveren. Je kunt verder altijd in de app zien welke banen gereserveerd zijn voordat je naar de club komt.

Lidmaatschap

• Wat zijn de verschillen tussen een introductielidmaatschap (3 maanden) en een volledig lidmaatschap?

Met het introductielidmaatschap kun je 3 maanden onbeperkt tennissen. Met een introductielidmaatschap kun je niet inschrijven voor competitie of de reguliere tennislessen. Dat kan met een volledig lidmaatschap wel en bovendien is het tarief per maand een aantal euro goedkoper.

• Ik heb nog niet zo veel ervaring met tennis. Hoe kan ik de club beter leren kennen?

We hebben elke woensdagavond om 19:00 uur een toss. Tijdens de toss speel je dubbels met wisselende leden. Het is dan ook gezellig op het terras! Verder raden we onze interne competitie aan. Dit gaat via een app die het makkelijk maakt om met nieuwe mensen van jouw niveau te tennissen. Ten slotte hebben we een aantal commissies en groepen actieve leden. Misschien iets voor jou om bij aan te sluiten?

• Waardoor is jullie contributie zo laag vergeleken met andere Utrechtse tennisclubs?

Bij de meeste tennisverenigingen in Utrecht betaal je al gauw €200 euro per jaar of meer. Bij ons is de contributie maar €170 per jaar. Dit komt omdat onze tennisbanen onderhoudsarm zijn en we geen pachter achter de bar hebben.

Tennisles

• Wat kosten tennislessen?

20 tennislessen van 60 minuten voor 4 personen kosten ongeveer €360 pp (merk op dat een groepje van 5 personen met rouleren ook mogelijk is). Tennisschool Smash is vanaf 2024 betrokken als tennisschool bij Attila.

• Wanneer kan ik tennisles volgen?

Deze cyclus wordt 2x per jaar gegeven. Winterlessen worden grofweg gegeven van oktober t/m maart. Zomerlessen van april t/m september. Inschrijving voor de lessen kan tot enkele weken voor de start van de lessen, en op voorwaarde dat je een volledig lidmaatschap hebt.

• Hoe gaat de indeling van de tennislessen in zijn werk?

Op basis van de inschrijvingen maakt Tennisschool Smash de indeling, zo nodig in overleg met het bestuur van Attila. Bij je inschrijving voor de lessen kun je kenbaar maken wat jouw niveau is, wat jouw beschikbaarheid is en met welke andere leden je samen in een groep zou willen zitten. Bij de indeling wordt hier zo veel mogelijk rekening mee gehouden. Soms zijn er meer inschrijvingen dan er plek is, dan moet er helaas geloot worden.

Het tennispark

• Welke ondergrond heeft tennisvereniging Attila?

We spelen sinds de zomer van 2022 op nieuwe banen, namelijk ProBounce. Door het waterdoorlatende ontwerp kan er het hele jaar door worden gespeeld op onze banen. De baan is 'medium fast', je kan er op glijden en de bal laat een lichte afdruk achter.

• Kan ik contant betalen?

Nee, we hebben geen contant geld op de club. Je kunt alleen met pin betalen.

• Waardoor zijn jullie barprijzen zo laag?

We hebben geen pachter en hoeven daardoor geen commerciële prijzen te vragen. Tijdens toernooien staan leden achter de bar. Tijdens de competitie vragen we de thuisspelende teams om de drankjes voor jou en de tegenstanders te regelen. Voor de overige avonden kun je zelf de drankjes pakken en direct afrekenen met het pinapparaat.

• Wat zijn de zakelijke mogelijkheden bij Attila, bijv. het huren van banen voor ons bedrijf?

Stuur graag even een mail aan [email protected]. Voor zakelijke mogelijkheden denken we graag mee.

• Zat tennisvereniging Attila vroeger niet op een andere plek?

Oplettend! Klopt, we zaten eerst langs de A2. Toen die verbreed werd zijn we verhuisd naar onze huidige locatie naast de Prins Claus brug in de Utrechtse wijk Papendorp.

Digitaal

• Wat moet ik doen bij digitale problemen (bijv. met de app)?

Check deze link eens, misschien helpt dat. Zo niet, of andere digitale problemen? Mail dan even naar [email protected].

Staat je vraag hier niet bij? Weet ons te vinden: [email protected].