De ClubApp van T.V. Attila: Wat kun je er allemaal mee?

01 april 2019

Hierbij een overzicht van de functionaliteiten in deze app.

Startpagina
Op het eerste scherm (na inloggen) zijn te vinden: ­
  • De menubalk­
  • Het weerbericht voor vandaag ­
  • Baan afhangen ­
  • Clubnieuws ­
  • ‘Maatje gezocht voor vandaag’ ­
  • Club agenda ­
  • Contact
Daarnaast is overal rechts onderin het scherm een tennisbal te vinden, hiermee kun je direct afhangen.

Afhangen
In combinatie met afhangbord.nl kan er direct vanuit de ClubApp afgehangen worden. Klik op Baan afhangen, of op de tennisbal. Kies je medespeler(s) en een dag. Hierna gaat het systeem na welke tijdslots er beschikbaar zijn. Kies een passend moment en bevestig de afhang actie. Afhankelijk van hoe Afhangbord.nl is ingesteld moet de lid wel nog even zijn pasje door het afhangbord op de vereniging halen.

Clubnieuws
Een overzicht, op datum, van nieuws dat is aangemaakt. Aan deze nieuwsberichten zijn op korte termijn ook pushberichten te koppelen, zo ben je eenvoudiger op de hoogte.

Maatjes
Gevonden worden
Met maatjes kunnen leden binnen onze vereniging elkaar vinden en verbinden. Een lid zal eerst voor zichzelf via het app-onderdeel maatjes aan moeten geven hoelang hij beschikbaar is als maatje, vervolgens kan het lid zijn voorkeuren aangeven op basis van leeftijd, speelsterkte, wanneer beschikbaar en geslacht. Vervolgens via de tab ‘over jou’ is het mogelijk vrije tekst te plaatsen.
Maatje zoeken
Direct op basis van de voorkeuren worden maatjes voor jouw als lid. Door een maatje aan te klikken kan je via de knop ‘Verzoek sturen’ een bericht sturen naar je maatje van keuze. Het maatje zal dan het bericht ontvangen wat je in geeft en daarbij ook jouw telefoonnummer en e-­mailadres, het is aan de persoon die het bericht ontvangt om daarop te reageren. Wil je het maatje alvast in je snel keuzelijst / favoriet maken, druk dan op het sterretje rechtsboven en je kan voortaan direct een baan reserveren of je maatje inzien.

Club agenda
Bij het aanklikken van een agenda item krijg je extra informatie te zien, zoals de Organisator, maar ook een omschrijving met eventuele bijlage. Daarnaast is het rechts bovenin mogelijk om het agenda item tot Favoriet te maken. Favoriete agenda items komen in je persoonlijke agenda. Daarnaast beschikt de club agenda over tabbladen afhankelijk van de Labels die aan jou zijn toegekend, zo heb je snel een overzicht welke items er voor jou als jeugd of als senior lid van belang zijn.

Contact
Hierin staan de contact gegevens zoals in KNLTB.Club onder het kopje Vereniging → Clubgegevens. Naast het Clubhuis kan hier een sleutel adres en/of een noodcontact worden toegevoegd. De laatste gegevens zijn inzichtelijk voor alle leden (maar dan ook alleen de leden). De basiscontact gegevens (dus het clubhuis) is openbaar.

Mijn profiel
Op de pagina ‘Mijn profiel’ zie je je eigen speelsterkte en je favoriete agenda­ items, Via de knop rechtsboven kan je je e­-mailadres / telefoonnummer en je privacy voorkeuren aanpassen, dit wordt direct verwerkt in de clubadministratie van je vereniging.

App Instellingen
Via het onderdeel Meer ­- App instellingen kan je zelf aangeven hoe snel/wanneer deze een herinnering op de telefoon wil ontvangen voor een bepaald onderdeel.
Er zijn momenteel 3 verschillende notificaties in te stellen:
1. Afhang herinnering:­ Heb je afgehangen via de ClubApp? Dan ontvang je hiervan een X minuten/uren/dagen nog een herinnering.
2. Club agenda events : Een herinnering van alle evenementen/items die in de Club agenda staan, wel zo leuk als je actief betrokken bent bij de vereniging. Zo vergeet je de ALV nooit meer.
3. Mijn agenda events : Via deze optie krijg je alleen een herinnering van de  Club agenda items die je tot favoriet hebt gemaakt. Dus alleen die dingen die er voor jou toe doen.